maandag 23 mei 2016

8 mei Militair weekend Hembrug Zaandam.

Het handhaven van vrede en veiligheid in de twintigste eeuw staat tijdens dit weekend centraal. Het thema voor dit jaar is "Van huis met een missie". Door middel van historische voertuigen en re-enactment groepen, die de geschiedenis doen herleven, wordt de strijd voor de vrede uitgebeeld. Het evenement staat in het teken van vrijheid, 71 jaar bevrijding en het handhaven van vrijheid na de Tweede Wereldoorlog en wil een indruk geven van de inspanningen die met mensen en materieel geleverd is in de strijd voor vrede.

 Een stukje tekst afkomstig van hun website. Voor mij was het ook of ik even terug ging in de tijd. En dat had te maken met mijn vader. Het evenement werd gehouden op het voormalige terrein van de Artillerie Inrichtingen waar hij vroeger heeft gewerkt. Wij woonden er vlakbij en als kind kwam ik wel eens op het terrein als mijn vader weer moest overwerken en ik op mijn fiets, zijn avondeten bracht. Want aardappels, dat at mijn vader niet. Uiteraard ook even gekeken naar het huis waar ik ben opgegroeid. Het was een zonnige, prachtige dag. Een dag met een gouden randje. Voor de link naar hun site, klik op het tabblad DAGJES UIT hier boven aan de pagina





Geen opmerkingen: