zaterdag 27 september 2014

Taptoe Rotterdam 2014

Donderdag 25 september Taptoe In Rotterdam. Het thema dit jaar is 200 jaar landmacht. Voor veteranen was er een speciaal arrangement met een Indisch buffet verzorgd door Defensie. Tijdens het eten raakte ik in gesprek met een meneer die tegenover mij zat. Hij woont in Rotterdam en was met het openbaar vervoer naar Ahoy gekomen. Hij was alleen. 87 jaar oud is hij. Hij heeft tot 1948 in het leger gediend. Zichtbaar onder de indruk toen ik hem vertelde dat Jan 3 keer op uitzending was geweest.  "Ja, zei hij, de jongeren nemen nu het stokje van ons over. Het verhaal moet altijd doorverteld blijven worden. Mag nooit worden vergeten ". Ik was het helemaal met hem eens. Na het eten ging hij op zoek naar bekenden. Even later zag ik hem zitten, dicht bij de ingang van de zaal. Bekenden had hij blijkbaar niet gevonden, want hij was nog steeds alleen. Daar zat hij dan. Trots om zich heen kijkend. Borst vooruit en op de rever van zijn jas, de veteranenspeld. Ik kreeg een brok in mijn keel. Achteraf had ik hem zo graag dit willen zeggen. 

Dank u wel onbekende veteraan dat u voor mij heeft willen vechten zodat ik in vrijheid mag en kan leven.



Voor meer info en foto,s zie HIER

Geen opmerkingen: