woensdag 13 augustus 2014

28 juli Almere

Ik had om 10.00 een afspraak in Almere met Meeuw Quiltframes om alvast mijn verjaardagskadootje op te halen. Hij is de ontwerper van dit prachtige handquiltframe. Van huis uit is hij meubelmaker. Zijn vrouw was de aanleiding om zo,n frame te maken. Zij maakt fantastisch mooie quilts. Voor mijzelf heb ik een voorbeeldje opgespannen. Kan ik toch nog ffies terugkijken hoe het allemaal ook alweer zat.


Heerlijk toch, ik hoef niet meer over de grond te kruipen om de delen aan elkaar te spelden/rijgen. Ik kon van te voren opgeven hoe breed ik de buizen wilde hebben. Ik heb het op 2 meter gehouden. En het mooie van dit systeem is dat het uit te breiden is tot een naaimachinequilt frame. Na uitleg en een heerlijk kopje koffie/thee gingen we weer op huis aan. Gelukkig had ik Jan bij me, anders had ik niet meer geweten hoe je de delen moest opspannen. Eigenlijk kan het maar op 1 manier. En ik heb er een uitgebreide beschrijving  bij gekregen. Ben er zo blij mee. Voor meer info klik HIER

Geen opmerkingen: