zaterdag 21 juni 2014

Een jong kauwtje

En op een dag gebeurt er iets bijzonders. Kom ik thuis van het fietsen loopt er een jong kauwtje op de oprit. Normaliter vliegen ze weg als je er aan komt, maar deze niet. Dat vind ik al opmerkelijk. Ik maak het tuinpoort open, zet mijn fiets neer en wil de poort weer sluiten. Staat het kauwtje voor de poort en wil door de tralies heen naar mij toe komen. Dit lukt hem niet zo goed, dus dan maar er onder door kruipen. Vervolgens staat hij met schuin koppie naar mij te kijken. Zo van "nou hier ben ik dan". Hij loopt met mij mee naar de garage. Blijft voor de deur staan wachten tot ik weer te voorschijn kom en loopt vervolgens weer vrolijk achter mij aan richting de keukendeur. Ik heb nauwelijks de deur los of meneer staat al binnen. Ja en daar staat hij tegenover Tommie de kat. Daar moest hij toch even niets van hebben. Gauw naar buiten om te blijven wachten tot ik weer naar buiten kom. Ik heb hem wat brood gegeven. Nu is hij helemaal niet meer weg te slaan. Inmiddels heb ik mijn fototoestel bij de hand om Piet ( zo noemde ik hem al) te filmen. Want zeg nou zelf, als je het later zo zou vertellen, dan gelooft geen mens van wat je hebt meegemaakt.


Even later zit ik met een bakkie koffie lekker buiten aan de tafel. Piet komt er gezellig bij en begint aan het lepeltje te pikken. Ik kan hem zelfs een keertje achter op z,n koppie aaien. Zo zitten we een tijdje tot ik het een beetje koud begin te krijgen, dus ik naar binnen. Doe de deur op de haak. Kijk nog even achterom en zie dat Piet zich lekker heeft genesteld in de kussen van de stoel. Daar blijft hij een poosje liggen. Tommie ligt nog geen meter van hem af op z,n eigen kussentje. Even later hoor ik een boing tegen de keukendeur. Ik ga kijken en zie dat Piet weg is. Dat is het laatste wat ik van hem heb gezien. Wat ik heb gefilmd is omgezet in een you tube filmpje en is te vinden onder de titel "bezoekje van een kauw".  WAT EEN BIJZONDERE DAG......


1 opmerking:

Saskia zei

Super! Piet wil natuurlijk mee genieten van jullie prachtige tuin! Hij zal zeker nog eens op bezoek komen hoor (dat hoop ik toch).

Lieve groetjes,
Saskia