zondag 28 juli 2013

En last but niet least

De verjaardag van Jan.  dagtekening 7 juli 2013



Eigenlijk is hij op 1 juli jarig en dit jaar was dat op een doordeweekse dag. Dus door geschoven naar het weekend.
Het was tevens de op één na laatste weekend dat Jan nog thuis was en dat maakte deze dag ook wel heel bijzonder. Zonnetje scheen, dus wat wilde een mens nog meer. Het zwembadje, wat schoonbroer en schoonzus hadden meegenomen was op deze zonnige dag een schot in de roos. De kinderen hebben zich er uitstekend mee vermaakt.

De stoelen en tafels onder de bomen gezet waardoor het heerlijk koel was. Uiteraard mocht het eten niet ontbreken. Dit keer had ik bij het koken hulp van broer Ron. En die kan lekker koken. Bami, nasi, ketimoen (komkommersalade). Hij heeft het allemaal klaar gemaakt.

Het recept voor de ketimoen en de saté,s heb ik van deze site.  www. roysrecepten.nl
Hier vindt je nog de authentieke recepten zoals mijn vader en moeder het ook klaar maakten. Heerlijk.
 De sateetjes en de spareribs werden op proffesionele wijze door Berno en Jan op de bbq  gebraden.


 Ik hoefde alleen nog maar kroeppoek te bakken. Bij de de plaatselijke toko hadden we lempers, loempias en vlammetjes gehaald. Normaliter zou ik ze zelf hebben gemaakt, maar ik mag nog niet te lang staan.
Zoals altijd waren mijn nichtjes druk in de weer met het opwarmen van de gerechten en het bakken van de loempia's en vlammetjes. Fijn toch, zoveel hulp.
Al met al een zeer geslaagde en gezellige dag. Voor meer foto's klik op HIER.





Geen opmerkingen: